Numeri 21:9 Toen maakte Mozes een koperen slang en zette hem op de staak. En het gebeurde als de slang iemand beet dat hij naar de koperen slang keek en in leven bleef.

 

Een Bijbelverhaal over de Israëlieten die het zat zijn tijdens de tocht van Egypte naar het beloofde land. Ze vertrouwen het niet meer en gaan klagen tegen God en Mozes. God accepteert dit niet en stuurt gifslangen onder het volk. Door de beet van deze slangen sterven er velen.

De Israëlieten leven tussen de getroffen familieleden in. Zij leven als het ware op de IC afdeling en maken alles van dichtbij mee, het verdriet en de schrik! Ze hebben geen nieuwsberichten nodig maar alles is live, wat intens!

Door de slangen toestand gaat het volk bij zichzelf te rade en geven toe dat ze gezondigd hebben en ze vragen of Mozes tot God wil bidden.

God zegt tegen Mozes: maak een gifslang en plaats die op een paal, hef een banier van overwinning op! God lost het niet direct op. God vraagt een keuze van de mens: als iemand gebeten wordt moet hij omhoog kijken naar een levensloze afbeelding van de slang en God vraagt vertrouwen op de belofte dat hij dan blijft leven.

 

Jezus gebruikt dit verhaal.

Johannes 3:14 Zoals Mozes in de woestijn een koperen slang omhooghield, zo moet ook Ik, de Mensenzoon, omhooggeheven worden, 15 opdat ieder die in Mij gelooft, eeuwig leven zal hebben.

Jezus werd gehangen aan een kruis en heeft daar de slang overwonnen!

Wij willen graag de reden van de virus uitbraak weten. Is het van God? Is het van de duivel? Is het toeval? Waarom laat God dit toe?

Ik wil je aanmoedigen om hier niet mee bezig te zijn maar te kijken naar de oplossing, je geloof in JEZUS. Het geloof dat het hoofd omhoog heft naar Jezus Christus, onze verlosser, beschermer en genezer! Kijk niet naar de aarde waar de slangen zijn of een virus maar keer je om  en kijk omhoog naar het kruis waar het werk volbracht werd, 2000 jaar geleden.

Dit offer aan het kruis is vandaag nog vol van kracht.

 

Piet Hildering / Heerlijkvrij, 9 april 2020

2 Reacties

  1. Amen! Prijs de Naam van de Allehoogste🙌! De Heer der Heren! Hij strijdt voor ons! Halleluja! 🎶Hij is met ons in onze benauwdheid! Hij is onze Hoop 🌈en verwachting! 🙏💪 Hij geeft nieuw Leven!

    Wilma Scholten
  2. Wauw, wat een bemoediging! Ik ben niet bang, maar maak me soms wel zorgen om de mensen (-levens). En hoe dit allemaal verder zal gaan. Het is goed en belangrijk om inderdaad naar Boven te blijven kijken! Hij heeft ons in Zijn hand!

    Bedankt!

    Klaaske

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.